onsdag 12 december 2012

Lite spännande är det ...

... hur vi uppfattar varandra

Vi alla delar mycket med varandra på bloggar och facebook och liknande och vi bildar oss lätt uppfattningar om varandra

Och vad är egentligen uppfattningar?

Det jag har lärt mig är att våra uppfattningar alltid utgår från våra egna föreställningar och kanske inte alls har med det andra delar med dig.

Jag hade tänkt att dela med mig lite mer av mig själv idag men tyvärr krånglar min dator och jag kan inte fixa det själv, så det får vänta lite till

Så jag har funderat på hur uppfattar ni mig här på min blogg?
Spännande att få veta egentligen, tycker ni att jag är flummig, verklighetsflyende, närvarande, äkta eller.... vad tycker ni

Ni får gärna berätta för mig hur ni uppfattar mig

De människor som möter mig personligen uppfattar mig som närvarande, trygg, jordad, stabil, glad, lycklig, äkta, genuint snäll, ansvarsfull, lite tokknäpp, lättberörd, känslig, lugn och mycket mer.

Egentligen allt som är tvärtom mot det jag skriver om här om mina möten.

Och det är precis så det är och har varit i många år för mig, att allt är tvärtom, allt har vänts ut och in och upp och ned och tillbaka igen.

Och för varje gång jag vänt ut och in på mig själv så har jag hittat mer av min trygghet med mig själv, mitt lugn.
Jag känner mig rikare i mitt inre för varje möte jag haft

Många pratar om att ögonen är själens spegel och jag håller med.
Men något som inte pratas om speciellt mycket är röstens vibration
Har du någon gång lyssnat på en röst där du bara blir lycklig och du blir berörd inom dig?
Har du funderat på varför?

Jag vet att vi alla har en grundton i våran själ och den hörs i våran röst när vi hittat hem i oss själva

Har du hittat din grundton, din grundfärg, din grundnyans av dig själv?
Jag har hittat långt i det för jag har gjort tvärtom, jag har mött inom mig istället för utanför mig.

Där inom finns allt, alla toner, som blir till en enda stor orkester när vi möter alla oss själva.
Lyssna på din röst, hör dig själv genom din röst
Hör du ditt hjärtas vibration i din röst eller hör du den inte

Det går att prata om Hjärtats väg men lever du den, bär du den inom dig. Hör du den i din röst?

Är du ett med ditt hjärta och din grundton eller längtar du bara efter att vara det och därför pratar om det?

Om inte så kan jag hjälpa dig att finna den, för jag har funnit min.



Ha en fin kväll och våga möt dig själv i ditt eget hjärta

Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar