onsdag 26 december 2012

När livspusslet krackelerar...

... och behöver göras om från en helt annan utgångspunkt.

Ja det har vi varit med om många av oss, när vi står där och inser att det funkar inte längre.
När vi förstår att om vi fortsätter så stångar vi pannan blodig för att stanna kvar och bygga klart pusslet.

Jag är där och den här gången går det djupt in i min själ som påverkar mina vägval här och nu och jag vet att jag kommer göra de nya valen utan att blinka, för mitt hjärta leder mig

Trots det så är det med stor smärta jag tar far-väl för en kortare eller längre tid eller kanske för all-tid av drömmen jag burit inom mig sen jag hit till Jorden kom. Drömmen om alltings förening.

För jag ser och känner djupt inom mig att plan A inte kommer fungera, så då får vi ta tag i plan B.

När jag gör djupgående förändringar så går det så djupt inom mig att sorgen och smärtan gör så ont att den är svår att uthärda och jag gråter floder och för varje tår som rinner så kommer jag närmare mina nya vägval.

Tårar rinner i mängder, och de är olika, ibland stora tunga, lätta som små rännilar med vatten, varma och heta, ibland skriker jag ut en avgrundsmärta jag inte alltid vet vart den kommer från och jag följer den, låter den klinga av-den har blivit hörd, mött och känd och den kan läka.

Jag tar far-väl av mina mål inom mig, min vision med smärta som om det är sista gången vi ses och kanske är det.
För att börja på nytt så behöver punkt sättas för att ny mening ska kunna börja och jag är ännu inte där riktigt, behöver gråta klart mera först.

Och jag vet att om någon dag så är jag redo att göra de nya valen och gå på den nya vägen som ser helt annorlunda ut än den jag kom hit till Jorden för och jag känner en spirande längtan inom oxå och jag vet att det blir bra det här med och kanske bättre till och med när allt får en annan riktning än innan.

För den vi haft har inneburit så mycket död på vår Jord, så mycket död för alla vill hävda sin rätt istället för att se olikhet som tillgången .......

Så känner ni att något krackelerar inom er kanske det är er eget livspussel som behöver läggas om, våga släppa efter och lyssna inåt på rösten inom i ert hjärta, vad säjer den er......

Med det så önskar jag er ett bra avslut på detta året och ett Gott Nytt



I kärlek inom
Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar