fredag 14 december 2012

Hör du dig själv...

..hör du dig själv som ber dig lyssna...

Hör Du orden riktade till dig själv

Hör Du orden som säger: Jag har saknat Dig, Jag tycker om Dig

Orden som är till Dig, här och nu
från andra sidor av dig själv som du inte mött

Sidor Du kanske förnekar, föraktar, dömer ut på olika sätt, eller helt enkelt inte vet att de finns

Sidor hos dig som saknar Dig, här och nu

Hör Du de som talar till Dig

Hör Du dig själv som tycker om Dig själv.....

Hör Du.... de som finns inom och de som finns bortom som saknar Dig, här och nu

De som längtar att förenas med Dig och bli vän med Dig för Evigt i Kär-Lek

Hör Du dem...

Tar Du deras hand, tar emot dem och förenas med dem...




Jag har upplevt när en person inte alls förstod att orden var till honom, han förstod inte att det var sidor hos honom själv som stod bredvid och sa orden.

Jag hade en behandling med honom och han låg på min bänk och vi jobbade igenom olika blockeringar i honom.
Han sa om och om igen ord till mig och jag såg sidor av honom som stod sig bredvid honom och sa orden till honom.
Han kände inte av dem, för han kände det som det var han som kände så till mig, så nära var dom honom.

Jag sa till honom, stanna upp, orden du säjer till mig är inte till mig dom är till dig själv, var bara tyst och lyssna och ta emot dem, ta emot till dig själv.

Några minuter gick, han låg stilla på bänken och jag såg hur hans tårar började rinna efter hans kinder och droppade ner på bänken.

Jag höll hans hand och fick vara med på hans resa, hans resa att möta sig själv. Flera av han själv som stod där och bara längtade att han skulle lyssna och ta emot och förenas efter lång tid av separation.

Han insåg att han hade sidor av sig själv som bara hade längtat att förenas med honom, sidor han glömt och sidor han inte ens visste att han hade.

Det var mirakel och stort att få vara del i det med honom och jag är tacksam för alla möten med människor som vågat möta sig själv och finna ro och kärleken till själv <3

Tack Alla för att ni låtit mig få vara del i Era möten med er själva



Med Kärlek och Glädje
Gunilla

Sa orden ha bara förmedlade dem vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar