söndag 30 december 2012

"Att ställa till det för sig själv"

Har du känt så, självklart har du, det har vi nog alla gjort många gånger.

Efter många års sökande på olika sätt över vem jag är och varför jag har mått som jag gjort genom livet så har jag fått ganska mycket svar och insikter om vem jag är.

Och det jag insett att som jag skrev i tidigare inlägg om karma att jag bär helheten inom mig, det vet nog de flesta av oss idag
.
Helheten som innehåller allt, mörker, ljus, himmel, jord, man, kvinna, svärdet, rosen ja alla egenskaper vi kan tänka oss och lägg sen till minst det dubbla som du inte ens tror att du bär och är.

Så om vi inte kan se och leva i och av alla våra olika kvaliteer vi är, är det andra kvaliteer av oss själva som inte låter oss vara i samklang med alla våra olika sidor.

Är du i samklang med hela dig, är du i samklang med ditt hjärta, och vet du hur stort ditt hjärta verkligen är, hur gränslöst det är.
Ditt hjärta med din kärlek når genom allt och över alla gränser, det dömer aldrig, det kräver inget, inga kvaliteer eller färger är främmande.

Så om du känner att du ställer till det för dig själv så fråga dig för vem ställer du till det??
Är det verkligen sant eller är det något inom dig som inte accepterar hela dig med alla dina sidor
Eller är det de styrande mönstren, föreställningarna vi präglas med genom livet, som inte vill släppa dig fri att vara du fullt ut.

Ja just känslan av att ställa till det för sig själv kan ge dig många svar om dig själv när du ställer frågor, för vem ställer du till det?

Läste en företags grej som säjer så här: If you don´t design your career, someone else will och det är lika med oss själva, lever vi inte helhjärtade så har någon annan en bit av ditt hjärta, en bit av dig själv.

En reflektion i natten
Gunilla

5 kommentarer:

  1. Det här med att veta att man har helheten inom sig är inte det som en del kallar sin Karma?

    Jag tror inte det är självklart för alla att vi har klart för oss att vi har helheten inom oss, men jag har insett det nu.

    Det är något inom mig som inte riktigt accepterar att om jag börjar lyssna på mitt hjärtats röst så kommer alla bitar bara falla på plats, så det är tilliten till mig själv som jag just nu saknar, känns som jag är väldigt nära att hitta min lösning men det är tilliten som gör att jag inte når ända fram. Så jag tror att lösningen på mitt problem är att bara nu för stunden bara släppa alla frågor i mitt huvud och bara vara och andas så kommer det av sig själv till slut. Tack Gunilla för dina tankar som gör att jag fick den insikten.
    //Håkan <3

    SvaraRadera
  2. För att förstå så ger jag en symbolisk bild, en mycket kortfattad historia :).
    Om du har ett Universum där det finns låt säja 150 världar. De alla har olika frekvenser, energier, kvaliteer, färger vilket du väljer att sätta på det.
    Du har en Källa som skapat alla dessa världar, en Källa som bär alla deras kvaliteer tillsammans.
    Den Källan skapade även människan till sin avbild och således bär vi alla en bit av alla kvaliteer inom oss.

    Varje värld har bara sin egen kvalitee och vill gärna ha tillgång till de som bär alla, alltså oss människor, så de strider för att få makten över människan och kunna utnyttja alla hennes kvaliteer som sina egna och tar då ifrån oss här våra egna rättigheter till vår fria vilja.

    Det som fått fäste i oss människor styr oss med järnhand för att de vill behålla makten, trots att de är förlorare i det långa loppet för det är alltid i strid med andra på olika sätt för att hävda sina sk rättigheter, för att behålla makten om något de själva inte är och bär.

    Istället för att inse att en förening och samarbete över alla gränser ger mer värde, mer att få och fred skulle skapas.
    Så de som fått makten över jorden ser till att vi ska tro på att vi bär skuld, ska sona och utvecklas osv för att vi inte ska ifrågasätta deras motiv att hålla oss på mattan det är en del av vad karma är för mig.

    Och de människor som blint tror på allt utanför sig tillåter detta krig om oss att fortsätta

    Istället för att stanna upp reflektera och inte se något eller någon som främmande eller fiende.
    Att bli vän med sig själv, bli vän med alla känslor inom, bli mer och mer vän med oss själva gör att de som vill styra och ha makt inte längre kan komma åt oss, vi tar över oss själva igen.
    Inga fiender finns när vi blir vän med oss själva och för varje vän inom oss vi hittar ju mera på väg mot Hjärtats väg och liv är vi <3

    Så indirekt för vi ett krig mot oss själva, när vi strider mot andra kvaliteer som andra människor visar, för de visar oss en del av oss själva vi inte ännu blivit vän med.


    Håkan jag har gett mig resten av mitt liv att upptäcka mig själv och leva som vän med mig själv mer och mer och det skapar tillit till mig själv och livet - Jag får upptäcka nytt hela tiden på alla sätt som jag själv vill

    Tack för att du läser och reflekterar Håkan <3

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Måste väl erkänna att detta känns väldigt främmande för mig i ena skedet, lite alien tankar som känns väldigt konstigt, men sen i nästa skede så kan jag se det som en beskrivning av andevärlden som jag träffat på när jag har mediterat. När jag försökt kontaktat min guide så har det dykit upp en massa konstiga figurer som vill ha min uppmärksamhet, som slåss sinsemellan för att nå mig och varit väldigt hotfulla. Nu för tiden tar jag hjälp av en beskyddare som hjälper mig att hålla de andra i styr medans jag mediterar eller pratar med min guide.

    Det här är vad jag har träffat på medans jag letar efter svar i mitt inre, det är inget jag sökte efter, kan kännas rätt skrämmande när man träffar på dessa hotfulla figurer och de skriker väldigt högt.

    Jag är av en nyfiken natur och älskar att lära mig nya saker, kan det hjälpa mig på min livsstig så är det ett stort plus.

    //Håkan

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är så här. Den största svårigheten för människan är att inte veta eller ens våga tro på att det finns andra liv i Universum och att de påverkar oss mycket.
    De flesta lever ovetandes om att det finns annat liv och jag skrev någon gång förut att det är patetiskt att tro att vi är de enda levande varelserna i hela Universum eller hur :)

    Så jag tror det är en stor anledning till att vi är vilsna och inte hittar oss själva för att något vi inte ser eller ens vet om påverkar oss mer än vi förstår.
    Vi jobbar med oss i ett mående som inte mår bra eller vi stressar osv och får kämpa med oss själva när det kan vara så enkelt som att inse att det finns annat som styr oss till det och säja Nej tack nu räcker det.
    Vill ni vara här så får ni komma i respekt och vänskap inget annat.

    Och jag gjorde ett val att hitta för 20 år sen, hitta varför jag mått som jag gjort och efter det har jag mött mycket och i mångas ögon utspacat. Jag pratar inte om det så ofta men har ändå beslutat mig för att stå för det för det är en del i mitt liv och det har gjort att jag mår bra idag för jag möter istället för att inte veta....

    Ja det kan skrika högt och vara mycket arga en del och sen finns det så många underbara med, precis som med oss människor :)

    SvaraRadera
  5. Funderar varför de verkar var så hotfulla, vill de skrämma mig att gå tillbaka till det gamla så att de kan styra mig igen & dessutom kanske är arga på mig för att jag bryter mig loss ifrån deras lögner.

    Det är självklart att man stå för vad man tror på, men ibland känns det rätt jobbigt när folk tror att man är knäpp eller nått bara för att man tror på saker utan för boxen.

    För att återgå till vad ditt inlägg egentligen handlade om så tror jag också att jag har fler kvaliteer än vad jag tror jag har, tyckte jag hade desto fler när jag var yngre, den ända skillnaden förutom åldern är att jag då litade på själv till 100% så visst hör dessa 2 saker ihop. Om självförtroendet minskar så minskar även antal saker som man verkligen är duktig på.

    SvaraRadera