lördag 29 december 2012

Karma kontra Tarot....

... ja det är något att reflektera över.

Vad är karma för dig?
Vad är tarot för dig?

Har du funderat på vad de innebär egentligen?

Jag har reflekterat över båda många gånger då allt vänts upp o ned på olika sätt och fått omvärdera både en, två och flera gånger.

Och efter ett inlägg i en grupp på facebook jag är med i så känner jag att jag vill dela min reflektion och erfarenhet av båda.

Jag har jobbat med tarotkort under många år och har bit för bit fått omvärdera, både av min egen växt och även av människor som konsulterat mig.
Tarot är egentligen inte är annat än att se efter och utmed karmatrådar som funnits tidigare och som hänger kvar runt och påverkar människor idag om de själva inte väljer bort att tro på karma.

Jag har mött mycket inom mig själv under utbildningar jag gått.
Bland annat så vändes mycket upp och ned när vi gick igenom karma.

Karma är inget annat än styrning av oss människor, pålagor på oss för att vi ska följa med i styrning utan att protestera, rena maktövergrepp på oss och de flesta går på det utan att blinka.
Och jag har frågat mig varför?

Jag vet att karma har upplösts i kosmos för många år sedan pga att alla individer även människan äger rätten till fri vilja och ska inte styras av något inte ens karma och då går det att undra varför tror mäniskor på det ännu?

Varför reflekterar inte människor över varför de ska utvecklas, lära sig, sona sina skulder osv osv

Ena stunden pratar de om karma, att vi får det vi förtjänar för att utvecklas och att det finns mening i allt och i nästa stund så bär vi allt och har inget att lära, vi är del av helheten!!

Vi lever som i ett hologram var det någon som nämnde och ja så är det för mig med och det är just därför jag reflekterar mycket över olika vinklar.

När jag nu lever i det och jag bär helheten inom mig så är jag ett hologram hela jag och för mig är det något stort med många olika kvaliteer och färger och vad jag vill kalla det.
Det är stort, så stort att vi kan nog inte greppa det alls mer än fragment av det.

Och om vi nu både lever i och är ett hologram i Universum, vad har vi då att lära?
Då bär vi ju allt inom oss och bara att upptäcka och vad är det som gör att vi inte upptäcker allt vi själva är, det är frågan?


När jag omvärderat så har jag funnit nya vägar att hjälpa människor att hitta sin fria vilja och få bort resterna av karmatrådarna och det är så jag jobbar idag på olika sätt bland annat tarot.

Jag hjälper dem att utgå från nuet, finna sin fria vilja och leva fria i sina egna val utan styrning och tron att de inte kan välja fritt.
Jag ställer frågorna för de har svaren själva bara de får de rätta frågorna för att starta upp sitt eget läkande.

Och då kommer vi direkt till MP, Multidimensionell Psykologi, och hittar en del beteende mönster som skapats bland annat av att vi ska tro på karma, vilket idag lätt kan upplösas.

Jag har pratat med människor när jag riktigt hör hur det bara ploppar när resterna av karma trådarna släpper helt i dem och de blir lyckliga, fantastiskt är det.

Med att trådarna släpper och beteende mönstret krackelerar så sker även fysiska förändringar och då kommer vi vidare till Änglahealingen som startar din egen självläkande process när du ser vad du påverkats av.
Även fysiska smärtor släpper, som oftast funnits där utav olika sorters styrningar och maktövergrepp på oss.


Jag tror att hur fria vi människor egentligen än är så skapar vi hela tiden nya styrningar som gör maktövergrepp på vår fria vilja för att vi inte fattar att vi är fria, för vi vet inte hur det är.
Så när människorna tror på gamla pålagor som ex karma och att vi behöver utvecklas för att hitta oss själva och vår själ hjärta så skapar vi nya begränsningar.

Allt vi tror på förverkligar vi på olika sätt, positivt eller negativt.

Så ett tips se filmen Sphere den är värd att se och ger möjlighet till reflektion
Den är ganska otäck för den visar att vi oftast förverkligar det neagtiva tyvärr och skadar varandra mest hela tiden med våra beteenden och tankar.


Vi föds i en kropp med ett hjärta och vi är en själ med ett hjärta som bär helheten och vet vägen.

Att följa ditt hjärtas väg gör att du inte behöver hävda dig på något sätt, eller se någon som farlig som ser saker på annorlunda sätt än dig själv.
Du känner alla vägar från ditt hjärtas kvalite även om du inte kan se alla i sin helhet men du känner i ditt hjärta, inget är hjärtat främmnade.

Om du ser olikhet som skrämande, främmande eller farligt ger jag dig ett råd, reflektera och åter reflektera och ställ frågor vad är det inom dig som ser olikhet som farligt och främmande?

Vad är det som gör att du inte vill se andra vägar, vad vill hindra dig att bara reflektera över andra människors erfarenheter och kunskaper och inte se dem som farliga.

Jag är alltid öppen för att höra och se andra människor, för alla har vi tillgångar att dela med varandra och alla kan ge mig en liten bit till i mitt livspussel på flera olika sätt och det gör mig tacksam och glad.

Jag har insett att den stora helheten på jorden tror på något utanför som leder dem utanför sig själva i sin tro, fast vi bär allt inom oss och allt är inte längre bort än ett andetag.

Så eftersom massan på jorden tillåter jorden att vara stryrd på olka sätt så är jag inte heller fri så klart för jag tvingas leva i alla normer, föreställninger och pålagor när jag är på arbetsplatser som ex.
Och jag är uppmärksam och väljer och lever mycket i mitt hjärta, så i stort är jag friare än många och jag är glad för varje reflektion som befriar mig en bit till.

Så med det vill jag dela två bilder med er.


Har du själv nyckeln till din egen frihet och fria vilja eller.......


..... är du fjättrad vid bara någon sida av helheten utan att nå de andra sidorna ?

Oavsett vart du befinner dig så finns en väg, en fri väg när Du finner din själs Hjärta för det vet vägen

Må gott
Gunilla

6 kommentarer:

  1. Jag tror varken på karma eller tarot, jag tror att det bara är vi själva som kan styra våra egna öden genom att lyssna på hjärtats röst.

    SvaraRadera
  2. Det är bra Håkan att du inte gör :) Jag tror inte heller på nåt av dem men vet att många gör och därav har jag valt att jobba med det för att ge möjligheten till friare vägar för flera. Och hjärtat vet vägen <3

    SvaraRadera
  3. Jag vet ju inte så mycket om dem mer än vad som skrivits om dem, men Tarot kan väl vara ett verktyg för att hitta sin väg eller, som sagt kan inte så mycket om sånt där. En fråga bara, varför använder du Tarot om du inte tror på det, hur kan man använda det då för mig låter det helt omöjligt?

    Svar på dina bild frågor så har jag just hittat nyckeln som jag tappa bort för många år sedan då jag trodde jag inte behövde den längre samtidigt som jag känner inte mig helt fri än från mina kedjor, men jag söker efter svar för att komma loss. Men jag tror att lösningen kan vara att sluta tänka så förbannad mycket och bara köra på och lita på mitt hjärtats röst, det var ju lite det vi diskuterade i våran grupp på FB, det är som du sa där "vi tänker för mycket" och då kör man fast.

    Den tråden var riktigt intressant och även ditt blogg inlägg här, tycker du skriver både på ett bra sätt och mycket tänkvärda saker, även om jag inte alltid förstår allt.
    Mvh Håkan <3

    SvaraRadera
  4. Jag har fått omvärdera jobbet med tarot många många gånger.
    Det började med att jag levde själv med mina 4 tjejer, bodde i hus och behövde ett jobb. Att jobba heltid borta var otänkbart, hade inte klarat den pressen och hade inte hunnit med alls.

    Och jag hade bra intuition men trodde inte på korten :)
    En kompis jobbade på en taortlinje och jag sökte jobb och sa: Jag vill jobba men jag tror inte på korten och kan inte det, men har bra intuition och jag fick jobba :)

    Jag insåg snabbt att jag behövde lära mig tarotkorten så jag pluggade 2 dygn, grunderna i kortens betydelse.

    Men själv har jag alltid blivit olycklig att tänka framåt, för det är ändå inte så mycket jag kan göra förrän situationen är i nuet.
    Så det var så jag lärde mig att jobba med tarotkorten, jag hade ingen annan kunskap om dem, så jag skapade mitt eget sätt att jobba med dem.
    Jag hjälpte människor att få ro i nuet, att hitta sin vilja och styrka här och nu.
    Ställde frågor till dem som ex Om du nu inte trivs på jobbet vd ska du göra då för att få en bättre framtid
    Och för att trygga dem så berättade jag även att jag såg byte av jobb i korten men det är upp till dem själva att ta stegen.
    Logiskt och enkelt egentligen :)

    Vi hade koder som kunderna kunde trycka in för att komma direkt till oss och han som jag jobbade för sa att i princip alla samtal jag hade under alla år var direktkopplade till mig. Inte utslussade via datorn till mig för att jag var online för jobb.

    Det gjorde att jag fortsatte jobba för jag insåg att jag kunde hjälpa vilsna människor att hitta sin vilja.
    Många ringde och grät för att de pratat med andra och de frågade men hur kan de säja att det ska bli så här o så här när det itne blir det och då kunde jag hjälpa dem att förstå att allt handlar om deras egna val inget annat.

    Hoppas det är svar på din fråga Håkan :)

    Och på det andra så har jag svarat en del i det andra inlägget och ja sluta tänk och känn och var du då kommer allt efter vägen.

    Ett tips, de som hela tiden strävar efter att bli klara är oftast så styrda av de som har makten för de vill utvecklas klart för att duga till de som styr.
    De bär ofta stor otillräcklighet och vill bli "någon" och har missat poängen att de redan är så mycket när de är dem själva.
    Och det gör mig ofta fundersam, för det är helt enorma människor, med stor kunskap och stort hjärta och ändå så vågar dom inte tro på sig själva, utan behöver någon utanför sig att tro på.

    De vill oftast inte leva sina liv utan de vill bara leva upp till de eller det som styr dem.

    Ha det så bra och kom ihåg att bara du känner dig själv bäst <3
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så egentligen använder du dem för att hjälpa andra samtidigt som du egentligen inte tror på dem, lite svårt för mig att smälta även om jag förstår ditt syfte, det lugnar dina kunder då de tror på dem och det funkar för dem och de blir egentligen hjälpta av dig och inte av Tarotkorten. Du blir nöjd för att du kan hjälpa dem och de blir nöjda för att de tror att de blir hjälpta av korten, syftet är gott så då kan jag väl inte säga annat än att det är bra även om jag tycker att det är lite väl tillkrånglat när det egentligen är lätt.

    När du läste mitt senaste inlägg i min blogg så har du förstått att jag hittade lösningen, så nu är det bara att vara och andas som gäller så kommer det att ordna sig till slut.

    Tack och detsamma önskar jag dig, kramiz <3
    Håkan

    SvaraRadera
  6. :) människan e komplicerad vet du väl! De säjer att de söker framtiden för att må bra och söker tarotläggning med korten som självklart visar framtid på många olika sätt och korten har överbevisat mig många gånger om, vilket är kul när jag inte tror på dem, men jag fick ge mig :)

    Men det är ändå inte det som de flesta människor söker för, det tror det vill veta framtid, när de egentligen bara vill må bra här och nu och det märkte jag ganska fort och då blev det helt enkelt lättare för mig att jobba.

    Du vet ju själv insikterna du fått nu :) Du ville veta hur du skulle fixa och du var lite längre framåt än i nuet och helt plötsligt så visste du bara att bara vara och andas här o nu är det viktigaste så enkelt och det är så för de flesta som ringer med :)

    Om de visste vad de egentligen ville med sina liv så skulle de inte söka tarot utan andra vägar :)

    Tack Håkan

    Gunilla

    SvaraRadera