onsdag 14 november 2012

Underbara jobbsamtal

Idag har jag haft några härliga samtal
Jag tycker det är underbart att få dela med mig och uppleva hur en annan människa blir gladare, mer lättad att det kanske inte är så tokigt i alla fall som det kan känns ensam med sina tankar o känslor.

Att ge en annan människa en annan vinkel att gå vidare med. Ett sätt att förhålla sig till sig själv, sina tankar och känslor så att livet helt plötsligt blir lättare att hantera och leva.

Ja det är underbart, det gör mig glad i hela mig :)
Så tack för att ni ringde mig <3

Jag har jobbat som tarotkortskonsulent i 7 år, 5 år av dem på heltid.
Anställd på ett företag i Stockholm men jobbade hemifrån. Vi loggade in våra telefoner och datorer kopplade ut samtal.

Vi hade egna koder som vi fick lämna ut om någon ville komma till oss igen och inte bara slussas ut till någon som var inloggad.
P som hade företaget sa att de flesta samtal jag fick var de som kopplade till mig direkt och han frågade vad jag gjorde och hur jag jobbade.
  -Jag gör tvärtom, sa jag och skrattade
  -Tvärtom sa han?
  -Ja jag hjälper dom att hitta i nuet så dom kan skapa en bra framtid sa jag med ett leende.
  -Aha, sa han, då förstår jag varför du får så många samtal.

Lönen var enbart provisionslön och jag hade den som huvudinkomstkälla plus att jag hade extra barn via socialen varannan helg ett tag.
Och det var många som ringde, många människor som behöver någon att prata med, ha ett bollplank för sina tankar och funderingar

Efter ett år ungefär så insåg jag att övervägande av samtalen var inte för att söka i framtiden i tarot, utan för samtal och rådgivning.

Många blev mycket förvirrade av att höra om sin framtid men inte veta hur de skulle ta sig dit
Så jag jobbade nog mest tvärtom där mot de flesta som var anställda.

Så jag tog dem alltid tillbaka till nuet och ställde frågor och de kom själv på många svar eller så bollade jag ideer med dem och många ringde upp igen och berättade hur lätt det blivit och ibland ringde de för att bolla flera tankar och ideer.

Det var en härlig tid och fria arbetstider hade jag och det behövde jag för jag levde ensam med mina 4 tjejer och det tog sin tid och det var enklare med fria arbetstider att få det att fungera.

Jag minns även en del samtal som berörde mig mycket. En mycker gammal kvinna ringde och frågade om jag kunde se i mina kort om hon skulle kunna dö i frid från alla svåra minnen från hennes tid i koncentrationsläger. Hon var judinna.
Jag har alltid varit helt ärlig med kunderna och svarade direkt från hjärtat
   -Det vill jag inte titta på i korten för jag vet inte om jag kan se sånt, sa jag.
Hon blev tyst en stund och jag frågade henne stilla
   -Hur har ditt liv varit efter den tiden?
Hon var tyst en stund till som försjunken i sina minnen.
  -Jag har haft en bra liv med mycket fint i det och ändå kommer de svåra minnena ibland, sa hon med smärta i rösten.
  -Tror du att du kan bestämma dig att behålla de goda minnena och bära dem med dig den sista tiden, frågade jag henne.
  -Ja kanske, sa hon
  -Om du tänker på att den tiden bara var en kort period i ditt liv i jämförelse med resten av ditt liv. Kan det hjälpa dig, frågade jag.
  -Jag ska tänka på det, sa hon.

Efter några dagar ringde hon igen och berättade att hon blivit mycket lugnare efter vårt samtal och hon kände sig trygg med vårt samtal.
  -Du talar med hjärtat, sa hon. Det är inte bara med ord du talar, du talar med hjärta också och det blir som bomull inom mig av din röst.

Hon berörde mig mycket den gamla kvinna med sin djupa sorg och vi hade många samtal under en period och jag kände att hon fick frid inom sig på något sätt av våra samtal.

Och jag hoppas verkligen att hon kunde lämna i den känslan och jag tror det. För det var som vi kapslade in hennes sorg i bomull inom henne under våra samtal och smärtan blev mindre och mindre.

Ja sen hade jag så klart massor av roliga samtal och knäppa samtal med.
En del människor blev arga framför allt de som ville fråga om otrohet för det svarade jag aldrig på.

Jag ställde motfrågor istället, om du tror det, varför tror du det? Vad gör du för att din partner ska trivas med dig och inte längta efter andra osv
Jag sa att jag går inte in på såna saker som kan orsaka katastrofer i människors liv även om min intuiton och mitt seende är mycket bra och jag litar på det till 99% så gör jag det ändå inte.

En del sa jag blankt nej till, de som ringde om och om igen varje dag och bland annat frågade hur dom skulle få bättre ekonomi.
  -Sluta att ringa hit är en bra början sa jag. Och när de ringde igen och jag sa -Du ringde ju för några timmar sen varför ringer du nu igen.
  -Men jag har inte ringt förut, det här är första gången, sa flera av dem
  -Men du frågade ju det här o det här, sa jag.
Dom skruvade på sig och funderade hur jag kunde känna igen dem och de gjorde jag på deras röst och deras vibration :)

Så efter ett par år efter jag slutat på det företaget längtade jag mycket efter det här jobbet så jag köpte ett eget telefonnummer av Telia och har haft det i lite över 4 år och jobbat lite till o från.

Jag vill helst minska på tarotkorten för ingen gynnas egentligen av att se framtiden på det sättet och jag vet att många vill det så därför har jag det kvar.
Men för mig är det att vilja vara påverkade av något utanför sig när de själva kan välja i sina liv.

Jag vill jobba med att stötta människor till att hitta sig själv sin väg och även hjälpa dem med tekniker för att må bättre och läka inom sig.
Och det är därför jag sänkt minutpriset så det ligger jämställt med att boka en timmes behandling.
Jag vill att människor som behöver ska ha råd att kontakta mig, istället för att ha ett minutpris på 19.90 som de flesta har.
Då drar det snabbt iväg och det blir bara de med höga inkomster som kan kontakta mig

Så nu vet ni en liten bit till av mig och ni kan tänka er vad många roliga samtal jag haft under de här åren helt fantastiskt har det varit.
Och jag ser fram mot flera härliga samtal som väcker glädje och inspiration

Lev väl och njut av livet

Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar