måndag 12 november 2012

Ger du Healing eller är du Hel-Ande..

Känner att jag vill berätta lite mer om mig själv, det som ligger mig varmt om hjärtat och som jag älskar att dela med mig av och jobba med.

Hel-Ande är något vi alla behöver på flera olika sätt. Att känna oss hela och tillfreds med oss själva.

Jag gillar ord för de kan ha flera olika betydelser om du delar upp dem så syns det tydligare :) hel-ande, om-tanke, kär-lek, till-freds.

Men nu är det inte orden som är viktigast även om de är mycket viktiga med för att förstå vad vi egentligen är ute efter och dess mening.

Jag började söka efter att förstå mig själv för 20 år sen, för jag tyckte livet var för svårt.
Jag ville verkligen veta varför och vad jag kunde göra för att hitta livsglädjen jag såg i mina barns ögon.
Jag ville inte bara kämpa för att överleva varje dag, jag ville leva eller så skulle jag dö Kampen varje dag var inget jag orkade med.

Så jag kom in på andliga vägar även kallade New Age fast jag inte fattar varför, för det är inget nytt de flesta söker, det är att hitta tillbaka till oss själva. Oss själva som vi förlorat efter vägen på olika sätt.

Jag gick på ganska utspacade föreläsningar, och kom självklart i kontakt med healing.

Jag har gått 3 stycken olika healing utbildningar, därav rubriken :)
De första två innebar att jag skulle vara en kanal, ett redskap att förmedla healing till människor. De innehöll olika former av initieringar för att vara öppen för de frekvenserna.

Det kändes helt okej den första tiden med den 1a kursen, mycket öppnades och jag jobbade på.
Efter ett kort tag så kändes det för "litet" för "smalt" och jag upplevde att jag begränsades som den jag är inom mig.
Så jag sökte vidare och hittade en annan form med andra initieringar och andra medel att vara kanal för någon frekvens för att ge healing till människor.
Den var mycket roligare än den första sorten och passade mig bättre. Men även den kändes för "smal" i sin bredd efter ett tag och jag hade svårt att hålla mig inom ramarna för var som skulle vara.
För jag skulle inte vara mig själv utan jag skulle vara en kanal och ge healing från "något" annat.

Jag hittade och såg andra saker i människorna som kom på behandling än vad jag skulle göra.
jag kunde "se" vad de hade för sår, vad de varit med om i sina liv som skadat dem, jag kunde gå in i deras känslor och hålla om de skadade så läkande kunde starta osv

Så jag fick söka vidare för jag hade bestämt mig för att hitta svar vem jag är och varför jag upplevde och såg så mycket.
Hittade en tredje healing form och jag bara kände Yes nu vet jag att jag kommer få svaren.

Jag förstod inte mycket i början med hjärnan, men mitt inre svarade och svarade Ja med stora mått.
Fortfarande efter så lång tid kommer det upp förståelse och igenkännande inom mig i nya situationer och aha- vad de så det hängde ihop. Det är en livsform att leva och upptäcka sig själv resten av livet.

De formen var och är inte en öppning för andra frekvenser att använda mig, utan den väcker det egna självläkande flödet inom mig själv. Det självläkande flödet som våra kroppar och själar kan om vi tillåter dem att starta upp processerna.
Den är en förening av himmel och jord, manligt och kvinnligt, mörker och ljus ja helt enkelt alla motpoler integreras och vaknar och du får Fred inom dig.

Du kan växla från den ena ytterligheten till den andra och du bär och är hela spektrat där mellan och det är stort och ändå litet. Det är den du är som liten vanlig människa som bär alla de egenskaperna.
Ingen frekvens eller "något" annat bär alla de kvaliteer och egenskaper du som människa bär inom dig.
Du bär dem, i ditt blod, i ditt DNA, i dina celler ja i hela din kropp bär du alla dessa ytterligheter för du Är dem, du har bara glömt eller så har det gömts för dig att du bär dem.
Du bär Hjärtat som aldrig glömt vad Kärlek är

Och när du själv startat upp den djupa förlåtelseprocessen att du glömt eller kanske rent av fördömts att minnas, så startar självläkandet och du börjar bli Hel-Ande för dig själv, men även för andra med att "bara vara" Du.
Den kunskapen hoppar över mellan människor när den startat i en och det räcker med en för att det ska ske.
En som verkligen vet att det funkar och som lever den.

Det är många som kommit på behandling som sagt att det blir så mycket öppnare, positivare och enklare att tänka, känna och läka efter behandligar och de är ofta förvånade hur enkelt det egentligen är.

Under behandlingar så "ser" och känner jag när processer startar upp det är som att komma in i en mittpunkt där jag möter det lilla rädda barnet som blivit så illa behandlat och när det barnet känner sig sedd, hörd och förstådd, då startar hel-andet. För det lilla barnet är helt innan det blev skadat på olika sätt.

Att gå tillbaka i tiden och finna dig själv innan du blev skadad, där skadorna startade, kan du behöva hjälp med första gångerna och sen vet du hur du ska göra och då är du Hel-Ande till dig själv och även för andra.
Det upplevs som mirakel i början tills du bara är dig själv, då känns det som det självklaraste i världen att bara vara du.

Det finns bra och enkla tekniker för att hitta vägen för dem som vill och har modet att möta sig själva istället för att förlita sig på andra.

Kosmisk meditation, där du möter dina känslor och Multidimensionell Psykologi, där du möter dina tankar kommer jag oxå att berätta om.

Så det är en kort version av min väg till Hel-Ande så du vet vad det är jag gillar att dela med mig av.

Finn Kär-Leken inom dig, den lilla tysta flämtande lågan som aldrig slocknat och minns vem du är <3

Gunilla

Vill dela en länk där det finns många likheter med det jag varit med om under behandlingar på olika sätt
http://youtu.be/ufVjdvRw4LM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar