onsdag 15 maj 2013

Själens Fågel

För länge sedan när jag var på kortare utbildning om bland annat döden fick vi en liten bok - Själens Fågel av Michal Snunit
Jag gick utbildningen för att jag jobbade med barn och boken har jag tittat i många gånger så nu vill jag dela några rader ur den med er

Djupt inom oss finns själen.
Ingen har någonsin sett den.
Men alla vet att den finns.
Och det har aldrig, aldrig fötts
någon människa som inte haft någon själ.
För själen kommer in i oss
just när vi föds
och går aldrig ifrån oss
aldrig
så länge vi lever.
Den är som luften man andas
från det man föds
tills man dör.....




Så enkla ord med stor innebörd.
Lyssnar du på din själ, hör du den

Den är som mossan som lever på stenen, du och den hör ihop.
Lever du med den eller ropar den bara på dig utan att du hör.

Önskar er alla en fin och härlig dag

Gunilla Trädgårds

kontaktmail om du vill nå mig för information eller bokning av samtal eller 08 540 67 705

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar