lördag 15 mars 2014

Att känna mig naken o sårbar

Det finns dagar när jag vaknar och känner mig mer naken och sårbar än dagen innan och tänkte dela mitt Facebook inlägg från i morse med er här.

Efter en lång natt med många avsnitt med Private Practice med liv o död om vartannat där deras värderingar vänds ut o in och inget annat än den nakna sköra sanningen finns kvar att livet är skört.

Sms kontakt med ett av mina barn jag aldrig riktigt lärt känna o smärtan i det och samtidigt glädjen att naket erkänna o äntligen mötas en bit i natten.

Tankar o känslor av hur människor kan vara så giriga att de kan trampa över vem som helst för egen vinning mm mm

Så vaknar jag till en ny dag en ny dag där jag känner mig priviligierad att vara den jag är.

Våga stå upp för den inre rösten i hjärtat som viskar
Du är modig
Stå kvar och va bara du
Va sann i dina ord från ditt hjärta.

Hur svårt det än kan vara att våga säga de nakna orden som så lätt vill döljas för att slippa känna skuld o skam, så vågar jag ändå

 
Orden som studsar tillbaka från de människor som inte vågar lyssna och ta emot dem, deras sköld av rädsla att släppa någon nära låter dem inte ta emot. De slår hellre i ryggen när vi vänder oss om, synd om dem.

Den nakna sanningen att vara människa med en själ full av kärlek, ödmjukhet och värme
För det krävs mod
Och jag är modig
Jag vågar vara naken i min mänsklighet med all min röra inom
Jag vågar vara sann i mig själv
För det är jag värd

Precis som alla är värda

Och med det jag vill dela några ord ur boken Marias Röst - Ett personligt möte - av Mikael Kvist

Öppen Blomma

Det kommer en dag
Då ditt hjärta är
Som en öppen blomma
Utanpå ditt bröst

Det är då så stort
Att det inte längre
Kan hållas inneslutet
Inuti dig själv



 
Önskar er alla en fin helg och va rädd om er och de ni har runt om er

Gunilla Trädgårds

Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar