torsdag 27 mars 2014

Mina erfarenheter av kanalisering

Vill dela en bra bloggsida om bland annat det som kan bli en kanaliserings fälla som jag kallar det och om Blommönstret och livet som finns att upptäcka och min egen erfarenhet av kanalisering.

Jag hade aldrig ens anat att det fanns något annat än den verklighet jag blev visad att fanns trots att jag själv upplevde och såg mycket som liten tills jag stängde ner.

Jag sökte inte ens efter något annat under många år, även om jag saknade en känsla av lycka jag inte kunde ta på och inte hittade.
Jag älskade pocket böcker om kärlek för de slutade alltid så lyckligt och jag grät och va lycklig med dem i boken. Jag kunde läsa flera om dagen i vissa perioder.

Jag mådde sämre och sämre för jag kände det som jag levde i en lögn, en fasad som inte var det jag ville leva i.
Jag såg en livglädje i speciellt ett av mina barns ögon som jag tänkte dit vill jag hitta och mitt sökande började.

Alternativa vägar var det som fanns att tillgå och då för 20 år sen kallades det New Age och det kanske det gör fortfarande det vet jag inte.

Jag fann en hel del människor som hjälpte mig vidare och jag gick olika healingutbildningar och blev initierad in i olika frekvenser vilket jag kommer att återkomma till vid ett annat tillfälle för det är en annan typ av kanalisering av olika entiteter.
Initieringarna har jag tagit bort för länge sen då de enbart styrde och begränsade den jag verkligen är.

Jag fann det jag sökte till slut när jag såg ett namn i en tidskrift och jag visste att nu kommer jag hitta hem fast jag inte fattade ett dugg :) Det var Mikaels namn jag såg och han som skriver på bloggen jag delar längre ner
Jag började bearbeta och möta inom mig själv och läkte sakta från djupa själsskador bit för bit.
Ingen lätt resa och det första året var mest förenat med stor smärta och gråt, tårar i mängder som jag trodde aldrig skulle ta slut. Men det gjorde dom och det vände sakta bit för bit.

Jag kände av olika väsen runt mig och frågade varför jag inte hörde vad de sa och till svar fick jag: Lyssnar du då ?
Jag frågade hur ska jag lyssna då ?
Ja sen började det.
Jag satt mig och skrev allt som kom i mina tankar och även tankar som sa byt penna och jag bytte penna och fortsatte att skriva och skriva och när jag sedan läste det jag skrivit så såg jag tydligt hur det var från andra än mig själv.

Orden formades om till du istället för jag bland annat, Du hör oss osv. Vi återkom ofta. Vi ser dig, vi vill hjälpa dig osv.

Det kom många och tryckte på och ville göra sin röst hörd. Det upptog massor av min egen tid i mitt liv. Det var som flera av dem tog över mig liv.

Jag fick hjälp att hantera det med att skapa tid och utrymme för att ta emot dem.
Ex att på kvällar mellan kl 21-23 så tar jag emot er
När jag satt mig de gånger kände jag hur det var fullt runt mig av alla som ville komma igenom

Visst kändes det otroligt speciellt och känslan att vara utvald och även upphöjd kom ofta för det var de ord många av dem använde då. Utvald att framföra deras ord och utföra deras handlingar på Jorden.

Jag fann många fina vänner i en hel del som kom och de gav många bra budskap som hjälpte mig mycket att läka inom mig.

Det hände att det var dimma i hela rummet av alla som fanns där.
En speciell händelse glömmer jag aldrig. Jag satt i mitt rum som vanligt på kvällen och skrev när barnen lagt sig och kl var ca 22.
Jag hade satt på CD skivan för inspelning och tryckt igång kassett bandet, som det var på den tiden, och bandet var 45 min på ena sidan.
Jag hade precis vänt bandet och fortsatt att spela in när jag gick ut i köket för att hämta vatten och tittade på klockan och den var över 03 på natten. Jag tittade igen och fattade inget.
I mitt rum hade det bara gått ca 50 minuter, vilket kassettbandet var bevis på, och i köket hade det gått ca 4 timmar mer på klockan.
Det är så olika entiters kvaliteer kommer igenom i vår tid som inte stämmer med våra klockor och det är omtumlade och svårt att fatta eller går inte att förstå egentligen.

Det som till slut ändå hände var att jag inte kunde hantera allt, det var för stort, omtumlande och för mycket av allt, alla möten med olika varelser som trots allt inte alls hörde hemma i "vår verklighet" på jorden och förenad med psykiatriska diagnoser om det pratades om det med de flesta människor.
Kanske är det en av anledningarna att de flesta människor väljer att vara avstängda eller upphöjda av bara några få entiteter för det är i alla fall lite accepterat.

Jag var tvungen att stänga ner några år för att inte bränna ut alla mina system i min kropp och köra över mina egna känslor helt.

Jag behövde hinna ikapp och bearbeta mycket sorg och smärta att ha levt så avstängd och formad av samhällsnormer och kollektiva mönster vi präglas av tills vi dör inom i vår naturliga öppenhet vi föddes med och allt bara för att passa in och duga för alla andra i vårt samhällssystem.
Kollektiva mönster som jag idag kan se bara ger död och utplåning och är den direkta motsatsen till Blommönstret som ger liv till allt.

Jag kan förstå människor som får de här öppningarna till olika entiteter som ger dom så mycket kredit för att de hör dem och kan förmedla dem och deras ord att de gärna stannar där och fortsätter att kanalisera och stannar kvar i de frekvenserna.
De känner sig behövda och viktiga på många olika sätt och det är ofta mycket lättare än att möta och läka den egna smärtan av förlorat liv inom sig själv bland annat.
Det blir som en självutplåning av dig själv, de lever genom dig och du är inte med där som den du är och det du bär.

Det är därför jag kallar det för kanaliseringsfällan. Det är så lätt att fastna hos några entiteter när det finns flera 100 till som alla har fina kvalitéer och som alla är en del i din själ som är mångdimensionell.

18-20 år senare efter många år av bearbetning och möten inom mig själv, utbildningar i bland annat Multidimensionell Psykologi där vi möter hur tankar styr och skapar beteenden inom oss som styr och lemlästar oss som människor, vilket är kortfattad beskrivning.
Kosmisk Meditationsteknik, där vi möter våra känslor och Modern och hennes varelser och allt vad det innebär.
ÄnglaHealingen som kan plocka bort alla initieringar och styrningar för att återta vårt egna fria läkande flöde inom oss.

De åren har gett mig tillbaka ett naturligt varande och möten med alla olika varelser som finns runt om oss och det har gett mig liv tillbaka och jag är lyckligt och stark och har många olika kvaliteer som får leva inom mig som jag aldrig funnit utan min resa och alla möten jag haft under de år som gått.

Jag undrar ibland vad som hänt och hur mitt liv skulle sett ut om jag stannat i de initieringar jag fick på healingutbildningar jag gick och att vara och leva deras kanal här på jorden.

Jag tror inte jag hade varit kvar då...



Att växla mellan årstider är vad Modern gör om och om igen
Det är även de möjligheter vi människor har inom oss att växla mellan och möta alla olika sidor inom oss som också finns runt om oss.
Vad vågar du...

Här kommer bloggen, läs och ta emot:
Omtiden, om kanalisering Mikael Kvist

Gunilla Trädgårds
Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar