onsdag 21 maj 2014

Nostalgi dag

Sitter i solen idag och njuter och läser gammalt utbildningsmaterial, wow säger jag bara.
Jag gick den 1a delen av Grundläggande Multidimensionell Psykologi - och freden inom - i Mars -2001 och än idag ramlar polletter ner med ett brak i kropp, känslor och medvetande.

Så nu startar en stark längtan att läsa om allt material och anteckningar från MPn som den kallas, Änglahealingen och Kosmisk Meditation.
Även helgmöten om Naturväsen och Ärkeänglar finns material att läsa och låta mer vakna inom

Det är helande på djupet och jag kommer att berätta lite mer om vad det handlar om en liten bit i taget.

Idag vill jag delar några ord om Healing.
Healing har ingenting med att ge energi, nej det har med att väcka vibrationen inom.
Att ge healing förstärker bara en föreställning i klienten: "Jag har inte allt i mig av energi, jag saknar egenskaper, jag saknar förmågan att hela mig själv". Healing på detta vis bekräftar sprickan.
Sant helande slår an inom och klienten slår an sin egen styrka och helandet kommer av det.

Det är vad Änglahealingen är och vad jag väcker i andra med att vara min egen vibration i behandlingar och möten med både människor, djur och natur.


Jag vill även dela en text ur boken Ärkeängel MiChaEl skriven av Mikael Kvist om Själens natur.
Den handlar inte om att tro på någon Gud eller religion även om ordet Gud används, det är något mycket större, den handlar inte om att försöka förstå.
Förstår du så har du begränsat dig och dina möjligheter att hela dig själv i djupet av dig själv och hitta hem i dig.
Svarar orden an inom dig om så bara några få så har ett helande startat inom dig själv

Där Oändligheten Möter Ändligheten

Föreställ dig ett oändligt vatten utan horisont
Stilla strömmar det
Inte genom tid utan genom evighet
Du befinner dig på en strand
där oändligheten möter ändligheten:
Där uppstår virveln
Där uppstår livet

För personligheten innebär virveln
att ingenting existerar annat än den själv -
Personligheten är avskilt från vattnet

För själen innebär virveln
att den är förbunden med allt och alla andra -
Själen är förbunden genom vattnet

För anden innebär virveln
Att den vet att den inte är virveln utan strömmen
och kan låta sig uppstå var som helst
överallt samtidigt -
Anden är vattnet

Vattnet, strömmen genom oändligheten är Guds väsen
Om inte ändligheten funnits
hade virveln inte uppstått
Om inte ändligheten funnits hade inte Guds tanke funnits


Njut av värmen och livet

Gunilla



Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar